הדבר הראשון והחשוב ביותר להבין הוא שהצעת המחיר היא לא רק מסמך החוזה והמכיר – אלא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה
הצעת מחיר = תהליך מכירה
הכללים הראשוניים:
- מועד השיחה
- עיתוי השליחה והשיחה
רכיבי הצעת המחיר:
- פתיח – כמה מילים כל על היחס עם הלקוח ומה חשוב לדעת כרגע
- מטרה מרכזית – לכתוב במילים של הלקוח מה הוא רוצה ומצפה לקבל מהתהליך
- פירוק יעדי משנה – שהלקוח יוכל להבין במילים שלו ממה מורכבים התהליכים
- שלב + תועלת – פיקוד לפי שלבים ולפי החשיבות של כל שלב
- מחיר – כולל התנאים והזמנים הרלוונטיים
- סגיר אישי – כמה מילים לסכם את הדברים ולתת את הרגשת האישיות
שלב השיחה על הצעת המחיר:
- בירור הסטטוס – רלוונטי או לא? מה מצב הלקוח/עסק ברגע זה..
- עוברים על הסעיפים – לדבר על כסף רק בסוף
- לתת ללקוח לדבר – הכי חשוב להקשיב מה יש ללקוח להגיד
- שאלת מפתח – מה יעזור ללקוח לקבל את ההחלטה
- הפתעות שיחה – השאירו לעצמכם אפשרויות שיוכלו לעזור ולהקך את תהליך הסגירה ולתת את הערך הסופי הנחוץ.
לסיכום, אנו מאמינים שהדבר החשוב ביותר להבין בהצעת מחיר – שלא רק מדובר במסמך עם מחיר ששולחים ללקוח שאותו הוא משווה עם מחירים אחרים – חשוב להבין ולהסביר ללקוח שהחשיבות הגדולה ביותר היא על הבנת טיב ההבדלים – הבנה שבשירות יש עניין מורכב יותר של השווה בין איכויות שירות שונות – ובמיוחד ההבנה שמדובר כאן בתהליך ולא בנקודה ספציפית בזמן כמו מכירה של מוצר ללא אחריות.
חשוב שהלקוח יבין שגם אתם רואים אותו כיותר מלקוח – אלא כשותף שלכם להצלחה בכל מובן המילה.




