חשוב לי מאוד להתחיל לכתוב את הסיפור הזה כבר מתחילתו...
בעיניי אומנות סיפור הסיפור – שלכם ושל העסק שלכם – זה אולי הדבר החשוב ביותר ביצירת עסק בעידן הדיגיטלי – ובמיוחד בבואכם לשווק את העסק שלכם – כששיווק בעקרונו מדבר על תקשורת של המותג, המוצר והשירות שלכם לקבל היעד שלכם – ולכן אין כלי נכון ומתאים יותר מכלי הסיפור ויכולת סיפור הסיפור באופן הנכון והטוב ביותר לקורא לסיפור ולמספר הסיפור.
הסיפור שלנו עובר דרך הרבה מאוד נקודות – וקשה אפילו עוד להגיד איפה הוא יגמר – למרות שדיי ברור איך הוא התחיל – וכמו הרבה סיפורים – מדובר בתחתית – בנקודה הפסימית והשחורה ביותר שיכולתי לחשוב עליה היום שאחרי יום הבחירות השלישי ברצף בישראל של 2020 (3/3/2020).
הבנתי שיש צורך בהשקעה רגשית משמעותית יותר בכל מה שאני נוגע בו – מהדבר היקר לי ביותר שזו ביתי הבכורה, באשתי, בעסק שלי וכמובן בעצמי – מאותו רגע החלטתי על שינוי מהותי – החלטתי סופית להפסיק לעשן, להגמל מקפה, סוכר (והמנעות מגלוטן) – והשינוי הזה – שבבסיסו אני מאמין שהוא בעיקר חלק מהתהליך של לאהוב את עצמי ואת הסיפור שלי – (אני זוכר ששמעתי באיזו הרצאת תד שרק אחרי שנגמרת ההתאהבות – אפשר להמשיך רק כוח האהבה עצמה כדי לשמור לפתח ולחזק את היקר והחשוב לנו…)
עצות וטיפים כלליים לנושא הסטוריטלינג העסקי:
יצירת הווה מתמשך – איך להפוך את אומנות הסיפור לחוויה חושית
המרכיבים הכימיים של סיפור סיפורים – ANGEL/DEVIL COCTAIL:
ANGEL:
Dopamin: פוקוס, מוטיבציה וזיכרון
Oxitocin: נדיבות, אמון וחיבור/אמפתיה
Endorphines: יצירתיים, צוחקים, רגועים ומפוקסים
Devil:
Cortizol + Andrenalin:
חוסר סובלנות, עצבנות, חוסר יצירתיות, פגיעה בזיכרון, ושיקול דעת לקוח
לסיפור טוב מומלץ לא יותר מ-3 רעיונות
...From money making to meaning making




