ניהול פרויקט מתחילתו ועד סופו – עשויו להיות משימה מרתיעה. בדרך כלל, יצוצו בעיות כאשר האדם העומד בראש הפרוייקט אינו מקצועי מספיק או איננו בעל הידע הנדרש עבור אותו הפרויקט. מן הצד השני ישנם אנשים בעלי הבנה רחבה של נושא הפרויקט עליו הם עובדים, אך חוסר נסיונם המקצועי עשוי להכשיל גם אותם בביצוע המשימה.
עם זאת, חשוב לזכור שבימינו ישנם כלי ניהול דיגיטליים רבים אשר יכולים לתרום להצלחתו של ניהול פרוייקט במיוחד בהקשר של ניהול משימות מרובות בו זמנית והקצאת המשאבים הנכונה לכל משימה בפרוייקט וכמובן מעקב אחרי הממונים על כל ביצוע של משימה – כולל אפשרויות רבות נוספות כגון ניהול הזמן המושקע בפועל בכל משימה – ודו"חות שונים לגבי הניהול וההתנהלות של הפרוייקט.
מאמר זה יגלול בפניכם את חמשת השלבים המרכזיים בתהליך ניהול הפרויקט שלב אחר שלב.
תהליך ניהול הפרויקט
קונספט וייזום
⧁ זהו השלב בו מתפתחת ה Project chart - אמנת הפרוייקט בה אתה מחליט על היקף הפרויקט הכולל, היעדים וניהול הצוות.
הגדרת ותכנון הפרויקט
⧁ הצלחת הפרויקט שלך תמונה בתכנון נכון ומקצועי. ככל שהתוכנית טובה יותר, כך תוצאות הפרויקט יהיו טובות יותר. זהו גם השלב בו יש להחליט על תקציב הפרויקט, תזמון הפרויקט וניהול המשאבים. מובן שאלה עשויים להשתנות תוך כדי תנועה אך מומלץ לתכננם מראש.
ביצוע ואספקת פרויקט
⧁ עדיף לקיים פגישת פתיחה בה תוכל לאמוד את מועד הגשת הפרויקט. במהלך הפגישה, שתף פעולה עם הצוות שלך, דון במשימות העומדות על הפרק ובשונות אחרות.
ניטור ובקרת ביצועים
סגירת פרויקט והערכה
בשלב סגירת הפרויקט, תעריכו האם יעדכם הושגו או לא. הפרויקט יוערך על בסיס איכות, מהירות, דיוק ועמידה בלוחות הזמנים שהוקצבו.
מחפשים ליווי מקצועי לניהול פרויקטים?
המומחים של דיביין ישמחו ללוות אתכם יד ביד בכל מה שנוגע בניהול הפרויקט שלכם!